banner211

Başkale’de 1 asker hayatını kaybetti

Başkale’de 1 asker hayatını kaybetti

 Van’ın Başkale ilçesinde bilinmeyen bir sebepten dolayı zehirlenen 3 askerden biri hayatını kaybederken, durumu ağır olan 2 asker il merkezine sevk edildi.Başkale İlçe Jandarma Komutanlığı’na bağlı Albayrak Jandarma Karakolu’nda görevli G.K., E.Ç. ve F.E. isimli askerler, bilinmeyen bir nedenle zehirlendi. Zehirlenen askerlerden F.E., kaldırıldığı Başkale Devlet Hastanesi’nde hayatını kaybetti. Diğer 2 asker ise askeri helikopterle Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Dursun Odabaş Tıp Merkezi’ne kaldırıldı.Olayla ilgili soruşturma başlatıldı. VAN VALİLİĞİ'NDEN AÇIKLAMAVan Valiliği, Başkale ilçesinde rahatsızlanan 3 askerden birinin hayatını kaybetme nedeninin tahkikat sonrası belirleneceğini bildirdi.Van Valiliği Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğünden yapılan açıklamada, 8 Ocak 2013 günü saat 03.00 sıralarında Başkale İlçe Jandarma Komutanlığına bağlı Albayrak Jandarma Karakol Komutanlığı emrinde görevli 3 jandarma erinin koğuşta istirahatte oldukları anda rahatsızlandığının bildirilmesi üzerine, hava şartlarının helikopter uçuşuna müsait olmaması nedeniyle derhal 112 Acil Servis’ten ambulans talep edildiği bildirildi. Açıklamada, “Albayrak yolu kar yağışı nedeniyle kapalı olduğundan, Bebleşin Jandarma Karakol Komutanlığında bulunan ‘Kobra’ zırhlı araç rahatsızlanan personelin Albayrak Jandarma Karakol Komutanlığından alınması için görevlendirilmiştir. Zırhlı araçla Bebleşin Jandarma Karakol Komutanlığına sevk edilen 3 personel, 112 Acil Servis ambulansı ile saat 05.15 sıralarında Başkale Devlet Hastanesi'ne ulaştırılmıştır. Rahatsızlanan Jandarma Er Fatih Erten yapılan bütün müdahalelere rağmen kurtarılamayarak vefat etmiştir. Rahatsızlanan Jandarma Er Gökhan Karakoyun ve Jandarma Er Emrah Çulha, hava şartlarının uçuşa müsait olmasıyla helikopterle Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Hastanesine sevk edilmiştir. Olayla ilgili olarak Jandarma Asayiş Kolordu Komutanlığı Askeri Savcılığınca adli tahkikata başlanmış olup, personelin vefat etme nedeni ile halen tedavilerine devam edilen erlerin kesin rahatsızlanma nedeni yapılacak olan soruşturmaya müteakip belirlenecektir” denildi. 

Güncelleme Tarihi: 09 Ocak 2013, 01:31
YORUM EKLE