TÜİK; memur, memur emeklileri ile SSK, Bağ-Kur emeklilerinin 2027 Ocak ayında maaşlara yansıyacak yılın 3 enflasyon verisini açıkladı. Enflasyon Eylül'de aylık bazda yüzde 1,84 artarken, yıllık enflasyon yüzde 29,73’e geriledi. Böylece memur ve emeklilerin maaş zamlarını etkileyecek 3 aylık zam oranı belli oldu.
TÜİK, EYLÜL AYI ENFLASYON RAKAMLARINI AÇIKLADI
Milyonlarca memur ve emeklinin gözü kulağı TÜİK’ten gelecek açıklamadaydı. Milyonlarca memur ve emeklinin merakla beklediği Eylül ayı enflasyon rakamları açıklandı. Enflasyon eylül ayında aylık bazda yüzde 1,84 olurken yıllık bazda ise yüzde 29,73 oldu. Buna göre; TÜFE'deki değişim 2026 yılı eylül ayında bir önceki aya göre yüzde 1,84 artış, bir önceki yılın aralık ayına göre yüzde 24,32 artış, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 29,73 artış ve on iki aylık ortalamalara göre yüzde 1,49 artış olarak gerçekleşti.

ÜÇ AYLIK ZAM ORANI YÜZDE 5,57 OLARAK KESİNLEŞTİ
Türkiye'de toplam 8 milyon memur ve 16 milyona yakın emekli bulunuyor. Eylül ayı verisinin netleşmesiyle birlikte, yılın ikinci yarısının ilk üç aylık dönemi olan temmuz, ağustos ve eylül aylarına ait enflasyon farkı da ortaya çıkarken 2027 Ocak ayında maaşlara yansıyacak üç aylık zam oranı yüzde 5,57 oldu. Yapılan hesaplamalara göre SSK, BAĞ-KUR emeklileri, henüz maaşlarına yansımasa da şimdiden yüzde 5,57 oranında zammı hak etmiş oldu. Kesin zam oranı, ekim, kasım ve aralık ayı enflasyon verilerinin açıklanmasının ardından netlik kazanacak ve ocak ayında maaşlara yansıtılacak.

MEMUR VE MEMUR EMEKLİSİ NE KADAR ZAM ALACAK?
Memur ve memur emeklisi ise toplu sözleşmeden yüzde 5 zam alacak. Memur ve memur emeklilerine toplu sözleşmeden yüzde 5 artış ve 2026'nın 2. yarısındaki Tüketici Fiyat Endeksi'nin (TÜFE) yüzde 7'yi aşan kısmı üzerinden fark yansıtılacak. Memur ve memur emeklileri için Eylül ayında enflasyon farkı oluşmazken Ekim, Kasım ve Aralık ayı verileri önem kazandı.
EN DÜŞÜK EMEKLİ MAAŞININ ÜÇ AYLIK ZAMMI: 24 BİN 863,84 TL
Böylelikle en düşük SSK ve Bağ-Kur emeklisi maaşı, 23 bin 552 TL'den en az 1.311,84 TL zamla birlikte 24 bin 863,84 TL'ye yükselecek.

MAAŞLAR NASIL BELİRLENİYOR?
SSK ve Bağ-Kur emeklileri 6 aylık enflasyon oranı kadar artış alırken memurlar ve memur emeklileri için toplu sözleşme oranları kullanılıyor. Memur ve memur emeklileri için toplu sözleşmeden gelen rakam ve 6 aylık enflasyon farkı ekleniyor.
MEMUR ZAMMI İÇİN ENFLASYON FARKININ YÜZDE 7'Yİ AŞMASI BEKLENİYOR
Memur ve memur emeklileri, 2026’nın ikinci yarısı için yüzde 7 toplu sözleşme artışı aldı. Enflasyon farkının oluşabilmesi için temmuz-aralık dönemindeki kümülatif enflasyonun bu yüzde 7’lik oranı aşması gerekiyor.

KESİN RAKAMLAR 4 OCAK’TA AÇIKLANACAK
Kesin zam oranı ekim, kasım ve 4 Ocak 2027 tarihinde açıklanacak olan Aralık ayı enflasyon verilerinin açıklanmasının ardından netlik kazanacak ve ocak ayında maaşlara yansıtılacak. Kamu çalışanlarıyla SSK ve Bağ-Kur emeklisi, 2027 Ocak zamlı maaşları için gözlerini yıl sonuna çevirdi.
İşte 3 aylık enflasyon farkına göre yeni zamlı maaşlar:
Uzman Doktor: Mevcut 170.730 TL | Zamlı: 182.118 TL – 184.474 TL
Profesör: Mevcut 153.208 TL | Zamlı: 163.427 TL – 165.541 TL
Mühendis: Mevcut 109.185 TL Zamlı: 116.468 TL- 117.974 TL
Şube Müdürü (Üniversite Mezunu): Mevcut 107.110 TL | Zamlı: 114.254 TL – 115.732 TL
Araştırma Görevlisi: Mevcut 102.779 TL | Zamlı: 109.634 TL – 111.053 TL
Avukat: Mevcut 102.135 TL | Zamlı: 108.947 TL – 110.357 TL
Başkomiser: Mevcut 101.242 TL | Zamlı: 107.995 TL – 109.392 TL
Polis Memuru: Mevcut 92.618 TL | Zamlı: 98.796 TL – 100.074 TL
Uzman Öğretmen: Mevcut 92.166 TL | Zamlı: 98.313 TL – 99.585 TL
Vaiz: Mevcut 86.983 TL | Zamlı: 92.785 TL – 93.985 TL
Hemşire (Üniversite Mezunu): Mevcut 84.845 TL | Zamlı: 90.504 TL – 91.675 TL
Öğretmen: Mevcut 83.254 TL | Zamlı: 88.807 TL – 89.956 TL
Teknisyen (Lise Mezunu): Mevcut 75.877 TL | Zamlı: 80.938 TL – 81.985 TL
Memur (Üniversite Mezunu): Mevcut 73.070 TL | Zamlı: 77.944 TL – 78.952 TL
En Düşük Memur Maaşı: Mevcut 70.224 TL | Zamlı: 74.908 TL – 75.877 TL

MEMUR EMEKLİLERİNİN MAAŞ TAHMİNLERİ
Memur emeklilerinde halen 31.527 TL olan en düşük aylık tutarı; yüzde 6,67’lik ilk zam senaryosunda 33.631 TL’ye, yüzde 7’lik senaryoda 33.735 TL’ye, yüzde 8,01’lik senaryoda 34.053 TL’ye ve yüzde 8,05'lik senaryoda 34.066 TL'ye ulaşıyor.
İşte memur emeklisinin zamlı maaşları;
Müsteşar (1/1): Mevcut 112.140 TL | Zamlı: 119.620 TL – 121.167 TL
Genel Müdür (1/1): Mevcut 99.377 TL | Zamlı: 106.010 TL – 107.377 TL
Profesör (1/4): Mevcut 80.490 TL | Zamlı: 85.860 TL – 86.969 TL
Pratisyen Hekim (1/4): Mevcut 68.691 TL | Zamlı: 73.274 TL – 74.221 TL
Kaymakam 1. Sınıf (1/4): Mevcut 65.853 TL | Zamlı: 70.246 TL – 71.154 TL
Başkomiser (1/4): Mevcut 47.877 TL | Zamlı: 51.070 TL – 51.731 TL
Mühendis (1/4): Mevcut 47.693 TL | Zamlı: 50.877 TL – 51.532 TL
Polis Memuru (1/4): Mevcut 47.093 TL | Zamlı: 50.239 TL – 50.884 TL
Öğretmen (1/4): Mevcut 46.908 TL | Zamlı: 50.042 TL – 50.684 TL
Hemşire (Lisans - 1/4): Mevcut 46.908 TL | Zamlı: 50.042 TL – 50.684 TL
İmam-Hatip (1/4): Mevcut 46.908 TL | Zamlı: 50.042 TL – 50.684 TL
Avukat (1/4): Mevcut 46.908 TL | Zamlı: 50.042 TL – 50.684 TL
Şube Müdürü (Lisans - 1/4): Mevcut 39.681 TL | Zamlı: 42.327 TL – 42.875 TL
Teknisyen (Lise - 1/4): Mevcut 33.995 TL | Zamlı: 36.263 TL – 36.732 TL
Memur (Lisans - 1/4): Mevcut 31.313 TL | Zamlı: 33.402 TL – 33.834 TL





