2027 yılında vergi, harç ve cezalar, pasaport, IMEI ücretleri ve kira istisnalarına kadar pek çok kalemde belirleyici olacak Yeniden Değerleme Oranı’nın belirlenmesine sadece bir ay kaldı. Geçtiğimiz yıl yüzde 25,49 olarak uygulanan ve bu yıl Ekim ayı enflasyon verilerinin netleşmesiyle kesinleşmesiyle 1 Ocak 2027'den itibaren vergi, harç ve cezalarda uygulanacak yeni zamlı tarifeler yürürlüğe girecek.

GEÇTİĞİMİZ YIL YÜZDE 25,49 OLARAK GERÇEKLEŞMİŞTİ

2026 yılında yeniden değerleme oranı yüzde 25,49 olarak uygulanırken bu yıl için de Eylül ayı enflasyon rakamlarının açıklanmasıyla bu oran yüzde 27,81 oldu.

YENİDEN DEĞERLEME ORANI İÇİN GERİ SAYIM

Her yıl olduğu gibi Ekim ayı enflasyon rakamlarının açıklanmasıyla Yeniden Değerleme Oranı da belirleniyor. 2027 yılında geçerli olacak yeniden değerleme oranının belli olmasına sadece bir ay kalırken Ekim ayı enflasyon rakamlarının da açıklanmasıyla birlikte bu oran kesinleşmiş olacak.

YENİDEN DEĞERLEME ORANIYLA HANGİ ÖDEMELERE ZAM GELECEK?

Yeniden Değerleme Oranı'nın açıklanmasıyla birlikte vergi, harç, ceza, çalışanların yemek ücretleri, ulaşım giderleri, kira vergisindeki istisna, temettü geliri olanların beyan sınırı, 5 yıl içinde alınan ve satılan gayrimenkullerden elde edilen kazanç vergisi, fatura ve amortisman sınırı, binek oto giderleri, emlak vergisi, IMEI kayıt ücreti, yurt dışı çıkış harcı gibi birçok kalemde değişiklik yaşanacak. Yapılacak zam oranı 1 Ocak 2027 tarihi itibarıyla devreye girecek ve Yeniden Değerleme Oranı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın yetkisiyle azaltılıp artırılabiliyor.

Motosikletini tamir eden gencin parmağı koptu!
Motosikletini tamir eden gencin parmağı koptu!
İçeriği Görüntüle

Kaynak: ŞEHRİVAN HABER MERKEZİ